2010 – אני לא מציין את יום הזכרון

ום הזכרון 1968 יום הזכרון 2010

ליום הזכרון 1968 היה תוכן ממשי. האיומים של נאצר שנה קודם לכן לא היו איומי סרק הם היו ממשיים. במאי יוני 1967 חפרנו שוחות,בני המשפחה היו מגוייסים,10000 קברים הוכנו בירושלים והתכוננו לגרוע ביותר. המשמעות של יום הזכרון ב 1968 היתה שמות החיילים לא היה לשווא. המשמעות היתה שנפילה של 1000 חיילים לערך איפשר ליושבים בציון להמשיך להתקיים כאשר הפצעים של השואה היו טריים במיוחד.

את יום הזיכרון של 2010 כבר לא אציין

הנה הרשימה

הידיעה על שליחת ניצולי שואה שמשפחותיהם הושמדו למות בלטרון
חללים מיותרים במלחמת יום הכיפורים בגלל סרבנותה של גולדה
"הקרב על ארץ ישראל" כפי שכינה רפול את מלחמת לבנון הראשונה
הסרבנות להצעות חוסיין לשלום תמורת נסיגה מהגדה המערבית תמורת שלום
חורבן הזכרון של בית לחם ,ירושים וחברון בגלל המתנחלים
הכיבוש וההתנחלויות

בשעתו הצמידו את יום הזכרון ליום העצמאות ולימדו אותנו שמדובר בשני חלקיו של אותו שלם. אין יום העצמאות כי חרבה ירושלים על ידי המתנחלים והכיבוש ולכן אין גם יום זיכרון

את ואני והמלחמה הבאה
מילים: חנוך לוין
לחן: ערן דינור
קיים ביצוע לשיר זה :
ביצוע: בחר ביצועשלמה גרוניך ואפרת בן צור

כשאנחנו מטיילים, אז אנחנו שלושה –
את ואני והמלחמה הבאה.
כשאנחנו ישנים, אז אנחנו שלושה –
את ואני והמלחמה הבאה.

את ואני והמלחמה הבאה,
המלחמה הבאה עלינו לטובה.
את ואני והמלחמה הבאה,
שתביא מנוחה נכונה.

כשאנחנו מחייכים ברגע אהבה,
מחייכת איתנו המלחמה הבאה.
כשאנחנו מחכים בחדר הלידה,
מחכה איתנו המלחמה הבאה.

את ואני והמלחמה הבאה…

כשדופקים על הדלת, אז אנחנו שלושה –
את ואני והמלחמה הבאה.
וכשכול זה כבר נגמר שוב אנחנו שלושה –
המלחמה הבאה, את והתמונה.

את ואני והמלחמה הבאה…

את אני והמלחמה הבאה ביוטיוב

כתיבת תגובה

