המלחמה על המוסיקה

בעיתונות הכתובה נכתבו בזמן האחרון מאמרים על "חדירתה" ,"השתלטותה " של המוסיקה המזרחית. חוה אלברשטיין הפגינה הגינות ואמרה שאכן ג'ו עמאר עשה מוסיקה מזרחית איכותית והיוצרים המזרחים העכשוויים עושים מוסיקה גרועה. בין אם חוה אלברשטיין אומרת את מה שהיא חושבת ובין אם חווה אלברשטיין אומרת מה שהיחצן אומר לה להגיד ג'ו עמאר מת מזמן. גם מנחם בן אמר את דברו כאשר דיבר על טקסטים רדודים וכדי לא להיחשב כגזען הביא כדוגמא את אהוד בנאי ואתי אנקרי. דעתי היא שאתי אנקרי ואהוד בנאי לא עושים מוסיקה "מבוססת על צלילי העוד והקמנג'ה" כך שמוצאם אינו רלוונטי.

אני לא יודע לקרוא פרטיטורה ,עוד לא הצלחתי להבין סולם מהו,אין לי מושג מהו טון,חצי טון ,רבע טון. מלבד פיוטים יהודים וחזנות יהודית מילים ומנגינה לא מתלכדים אצלי ובאופן נדיר וחד פעמי ההתלכדות של מילים ומנגינה קרתה ביום קבורתה של אימי ז"ל כאשר שמעתי את השיר תרנגול כפרות. יש לי מה שאין להרבה מבקרים מהמוסיקה הפופולרית והיא היכולת להיות ממוגנט למוסיקה שחוברה והולחנה גם לפני ארבע מאות עד שבע מאות שנה. זה לא קורה בשנה או שנתיים . מתחילים בסימפוניה ה 40 של מוצארט,הקונצ'רטו לפסנתר של שומאן,חמישיית הפסנתר של ברהמס,רביעיות המיתרים של ברטוק. עברו שנים ואני מרותק למוסיקת הבארוק של מונטוורדי ושארפנטיה. במוסיקת הבארוק יש "טקסטים לא טובים" הרבה "סילסולים" והרבה פעמים רואים מאפיינים דומים במוסיקה מזרחית ובמוסיקת הבארוק.

כדי להתמודד עם המקטרגים על המוסיקה המזרחית אני הולך בדרך אחרת.אני מביא מהיוטיוב דיאלוג בין מוסיקה מזרחית למערבית,מוסיקה אנדלוסית בכלים מסורתיים,מוסיקה אנדלוסית בשילוב של כלים מודרניים ומסורתיים,מוסיקה ערבית ברוח מערבית,שני קטעים מ"המזמורים לבתולה המבורכת" מ שנת 1610 המכילים סלסולים ו "טקסטים לא טובים" ,שילוב של כלייזמר וג'אז.

יחתום פול רובסון שר ביידיש את שיר הפרטיזנים.

והנה דבר המוסיקה

דו שיח מזרחי מערבי


jordi savall הוא אחד המנצחים הגדולים בזמננו והפליא לעשות באמנות הפוגה של באך וברקויאם של מוצארט. אשתו היא הזמרת מונסרט פיגראס וביתו אריאנה היא מלחינה,נגנית נבל וזמרת סופרן מעולה.

דו שיח בין הנבל לעוד הערבי מלחינה arianna savall


דו שיח בין jordi savall  למזרח ולאפגניסטן

מוסיקה אנדלוסית


מוסיקה אנדלוסית בכלים מסורתיים

מוסיקה אנדלוסית בכלים מסורתיים ומודרניים

מוסיקה מזרחית בהשפעה מודרנית

מוסיקת בארוק

קלאודיו מונטוורדי מזמורים לבתולה המבורכת 1610

כלייזמר עם ג'אז


david krakauer and madness klezmer


פול רובסון

שיר הפרטיזנים


About these ads

תגובה אחת to “המלחמה על המוסיקה”

  1. yeshurun Says:

    האוזן האשכנזית לא סובלת מזרחית.
    לא תרבות מזרחית.
    לא אוכל מזרחי.
    אם ג'ו עמאר נחשב בעיניה לזמר מזרחי טוב,מדוע נאלץ לנדוד לארה"ב.
    ומהי בכלל המוזיקה האשכנזית סתם קישקושי מלים ללא תוכן,מלים שלופים מהצותן והבטן.
    הם גיזעניים ותרבותם היא כתרבותם של אוסטרים,גרמנים ודומיהם.
    לכן הם מקשה אחת בכל מכל כל ודי למבין.
    הם לא שונים מהם אלה גיזענים ואנטישמים וצבועים,וגם זמרי השירה הצפונפונית הם גיזענים.
    הם החליטו ששירתם היא עברית,למרות שהיא שייכת לאירופה.
    ואילו שלנו מזרחית למרות שאנו חיים במזרח התיכון וההיגיון מחייב שהשירה והתרבות צריכה להיות מזרחית.
    אין צורך בציוניה של חווה אלברשטין,ויתר חבריה האשכנזיים.
    השירה המזרחית היא המוזיקה ששרו בבית ראשון בבית שני, וגם ישירו הלוויים בביניין הבית השלישי.
    וכי הם ישירו רוק א-רול.
    או שירי ההומלסים מבית היוצר של שלמה ארצי חווה אלברשטיין,אריק איינשטין ושאר ירקות רקובים.
    שירתם חסרת רגש,חסרת תוכן הם יבשים ושירתם יבשה וגנובה מאומות העולם במירמה והפרת אמונים.
    כבר היתה טענה שירושלים של זהב שייכת למוזיקאי ספרדי,ואני מאמין לו.
    קל מאוד לשנות מס' תווים ולגרום לשיר להמכר כיצירה חדשה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


הרשמה

קבל כל פוסט חדש ישירות לתיבת הדואר הנכנס.

%d בלוגרים אהבו את זה: